Tur til Bornholm med Hals afd.

Vi kørte fra Bouet kl. 7.00 med Olesens busser Sørup.  og havde lige en opsamling i Haverslev, men så var vi også fuldtallige.

Derefter kørte vi mod København og videre til Sverige hvor vi skulle sejle med færgen til Bornholm. (og Rønne).

Undervejs var vi blevet serviceret af 2 dejlige piger (de 2 x Hanne) vi fik både morgenkaffe, og rundstykker og frokost lidt sener. Samt en lille brunsviger til eftermiddagskaffen, der manglede ikke noget på Olesens Busser og samtidig fik vi også fortalt hvad vi kørte forbi af Chefen selv Oluf som kørte.

Da vi kom til Rønne kørte vi mod Allinge hvor vi skulle overnatte de næste par dage. Da vi ankom, fik vi aftensmad og dernæst var de fleste trætte og fandt deres værelser og fik strukket deres rygge ud efter den lange tur.

2 dagen kørte vi fra Hotellet kl. 9.30 efter en god gang morgenmad.
Denne dag havde vi fået 2 guider på.

Det var formanden Lis Skov og kasserer Bjarne Egeløkke som skulle guide os gennem de næste par dage: Først mod Hammers havn hvor vi fik set nogle specielle træhuse. Vi kørte videre mod Allinge hvor vi fik set en masse småhuse og en dejlig natur. Vi kom frem til Hammershus ruinerne, nogle gik der op og andre nød dem nedefra og samtidig spise en is og sidde i solen og nyde den.

Da vi var færdige der kørte vi videre til Vang hvor vi fik set det skæve hus.

Vi kørte så videre mod Hasle hvor vi kunne komme ind og se et røgeri og derefter få os lidt frokost. Turen gik så hjemover ud af de små veje.
3 dagen havde vi stadig de 2 guider på, det var formanden Lis Skov og kasserer Bjarne Egeløkke som skulle guide os gennem de næste par dage.

Vi kørte så igen på 3 dagen ud gennem de små veje som man ellers ikke ville komme normalt.

Vi kørte igennem Gudhjem hvor vi kørte forbi Gudhjem Kunstmuseum og kørte Aakirkeby hvor vi så den mindste kirke på Bornholm

Tilbage til hotellet kl. 17.30 hvor det lige var tid til at få fødderne op og hvile inden vi skulle spise kl. 18.00 og så ind og se Håndbold DK og Norge en dejlig kamp.

4 dagen kørte vi igen af sted sammen med Lis og Bjarne som guide os frem mod Svaneke.

Vi fik denne dag set Ekkodalen hvor vi gik en tur og hyggede os.

Vi kørte derefter til Svaneke hvor vi gik på egen hånd. vi var nogle der fik set et glaspusteri og et sted hvor de lavede bolsjer samt et

Chokoladers. Der vi set det hele fra bunden.

Lis og Bjarne fortalte os meget om hvad der sket på Bornholm når vi kørte.

Om aftenen spiste vi alle sammen på hotellet og samtidig fik vi sagt farvel og tak for nogle gode dage og en masse oplevelser som vi sikkert ikke fik set hvis vi ikke havde haft 2 med som boede på Bornholm.

Om aftenen fik vi også oplevelse med 4 Bornholmske piger som sang og underholdte os, en rigtig god underholdning.

Næste morgen gik det så hjemad, hvor vi skulle til Rønne og med færgen til Sverige og derefter til KBH og videre op igennem Fyn, Midtjylland og til sidst mod Nordjylland, hvor vi kørte til Haverslev og videre mod Suldrup kro og til Aftensmaden som var rigtig god.

Kl. ca. 20 landede vi ca. ved Bouet hvor vi var 2 der skulle finde vores bil og så komme hjem til os selv.

En rigtig dejlig tur til Bornholm, men en hård tur .

Det skal lige sige siges til sidst at er man handicappede og kørestolsbruger eller meget dårlig gående er det ikke Hotel Allinge man skal bo på da de ikke er beregnet til handicappede.